Suudi televizyon kanalı Merkel’in saçını sansürledi iddiası

İDDİA: Suudi Arabistan televizyon kanalı başını kapatmayan Angela Merkel’i sansürledi

YANLIŞ

Sosyal medyada Kahrolsun Bağzı Şeyler gibi Facebook sayfaları ve Gazete Duvar, Sol Haber, Sputnik, Siyasi HaberT24, En Son Haber, Yurt gibi haber sitelerinde yer alan haberlerde Suudi Arabistan’da bir televizyon kanalının Almanya Başbakanı Merkel’in saçını sansürleyerek yayınladığı iddia edildi.

Kral Selman ile 30 Nisan’da buluşan Angela Merkel, Suudi Arabistan’da başını örtmemeyi tercih etti. Suudi Arabistan Kralı Salman’ın Merkel ile yaptığı resmi görüşme sırasında çekilen fotoğrafın, televizyonda Merkel’in saçları buzlanarak verildiği belirtildi.

İddia öncelikle Twitter’da Lübnanlı Sarah Abdallah’ın attığı bir tweetle yaygınlaştı. Attığı tweette Abdallah; “Şaka değil: BM Kadın Hakları Komisyonu’nun yeni üyesi Almanya Başbakanı Merkel’in saçını televizyonda sansürledi.” dedi.

Ancak, Merkel’in saçının sansürlendiğine ilişkin iddia gerçek değil.

Görsel ilk olarak Khase News isimli sitenin Facebook sayfasında “just for fun”- sadece eğlenmek için- açıklamasıyla paylaşıldı. Görsel üzerinde yer alan logo, Suudi Arabistan’da yayın yapan herhangi bir televizyon kanalına değil, Khase News sitesine ait.

Khase News Facebook sayfasının bağlı bulunduğu internet sitesine (https://dkhlak.com/) girildiğinde ise bu sitenin parodi içerikler yayınlayan bir site olduğunu görmek mümkün.

Montajlanan fotoğrafın orijinali AFP’ye ait.

Merkel ile Kral Selman’ın görüşmesinin Suudi Arabistan’ın devlet kanalı Al Ekhbariya’da yayınlanan görüntülerinde, Merkel’in saçının sansürlenmediğini görmek mümkün: