Gazeteci Bülent Mumay, referandumla ilgili Türkçe manşet atan Blick’e transfer oldu iddiası

İDDİA: Bülent Mumay, “Erdoğan’ın diktatörlüğüne oy verin” manşetini atan İsviçre gazetesi Blick'e transfer oldu.

YANLIŞ

A Haber’de Orhan Sali’nin sunduğu Söz Teması isimli programın 15 Mart günü yayınlanan bölümünde, Hollanda ve Türkiye arasında yaşanan kriz konuşulurken, eski Hürriyet çalışanı gazeteci Bülent Mumay’ın, Türkçe manşetin atıldığı günlerde Blick gazetesine transfer olduğu iddia edildi. İddiaya dayanak olarak ise Bülent Mumay’ın Blick gazetesinde 15 Mart’ta yazdığı yazı gösterildi. 

Programda Blick gazetesinin internet sitesinden Bülent Mumay’ın yazısı ekrana getiriliyor ve bunun üzerine Orhan Sali, “Bu görüntüde Hürriyet’in eski çalışanı Bülent Mumay artık Blick’te çalışıyor, Blick’te yazıyor. Acaba Blick’e bu Türkçe manşeti Bülent Mumay mı attırdı? Çok tesadüf değil herhalde Bülent Mumay’ın bu Türkçe manşetin atıldığı günlerde Blick’e transfer olması” diyor.

Ancak bu iddialar gerçeği yansıtmıyor. Gazeteci Bülent Mumay, Blick’te yazdığı yazıyı kendi sosyal medya hesabından“‘Erdoğan’ın diktatörlüğüne hayır oyu kullanın’ manşetini Blick’te eleştirdim: ‘Erdoğan aslında size teşekkür ediyor’” diyerek paylaşmıştı.

Bülent Mumay’ın Blick’te yazdığı yazıya bakıldığında ise yazının başında “Gastkommenter” yani “konuk yorumcu” ifadesinin yer aldığını görmek mümkün.

Eskiden Hürriyet’in  dijital yayınlarının başındaki Bülent Mumay Blick-Action’a konuk yazar oldu. “Erdoğan’ın öfkesi sadece bir oyundu”

Yazının içeriğinde ise Mumay, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Evet” kampanyası için toplumu kutuplaştırma çabalarının artık yurt dışına taşındığını belirtiyor. Hollanda ile yaşanan krize değinen Mumay, bunun Türkiye’deki kararsız seçmenleri etkileyecek bir hamle olduğunu ve Avrupa’nın dış düşman olarak sunulduğunu ifade ediyor. AK Parti Milletvekili Hüseyin Kocabıyık’ın “Hollanda ve Almanya ile yaşanan gerilimin ardından evet oyları yüzde iki arttı” dediğine de değinen Mumay, Blick’in attığı manşetin tam da Erdoğan’ın dünyaya kafa tutan lider imajına destek veren bir manşet olduğunu belirtiyor.

Mumay, A Haber’de kendisi hakkında dile getirilen iddialara ise Twitter hesabından, Blick’in manşetini eleştirdim diyerek, “Her yazdığım gazetenin başına geçseydim muhtemelen şu anda 5-6 yerli yabancı gazetenin ve çok sayıda televizyonun yayın yönetmeni olurdum.” ifadelerini kullandı.