Ekrem İmamoğlu’na ait makam aracının plakasının ’34 FG 1941′ olduğu iddiası

İDDİA: Ekrem İmamoğlu’na ait makam aracının plakası "34 FG 1941”.

YANLIŞ

Sosyal medyada paylaşılan bir fotoğrafta Ekrem İmamoğlu’na ait makam aracının plakasının “34 FG 1941” olduğu iddia edildi. Plakada yazan FG harflerinin Fetullah Gülen’in isminin baş harfleri olduğu, 1941 sayısının ise Fetullah Gülen’in doğum yılı olduğu belirtildi. Konuyla ilgili Ekşi Sözlük isimli platformda da başlık açıldı.

Bir Facebook kullanıcısı tarafından 6 Eylül 2019 tarihinde paylaşılan fotoğraf 132 kişi tarafından paylaşıldı.

Aynı iddia “REİS 2023” isimli bir Facebook sayfası tarafından da paylaşıldı. İddayı 608 kullanıcı paylaşırken 298 kişi beğendi.

Ancak fotoğraftaki plakanın Ekrem İmamoğlu’nun makam aracının plakası olduğu iddiası doğru değil. Fotoğrafın orijinalinde aracın plakasının 34 LN 4472 olduğu gözüküyor. İddia konusu plaka fotoğrafa montaj yoluyla sonradan eklenmiş.

Fotoğraftaki aracın plakası montaj yoluyla değiştirilmiş

Paylaşımlarda kullanılan görsel Google’da tersine aratıldığında fotoğrafın çeşitli haber siteleri tarafından kullanılmış orijinal haline ulaşılabiliyor.

İddia konusu fotoğrafın orijinali, Ekrem İmamoğlu’nun ilk mesai gününde belediye binasına gelişi sırasında çekilmiş. Oda Tv, Gerçek Gündem, Medyascope gibi haber sitelerinin 18 Nisan 2019 tarihli haberlerinde aynı fotoğrafın kullanıldığı görülebiliyor. Fotoğraftaki aracın plakasının “34 LN 4472” olduğu açıkça görülüyor.

Aynı gün İhlas Haber Ajansı (İHA) tarafından çekilen bir videoya bakıldığında da, belediye önüne gelen aracın plakasının “34 FG 1941” olmadığı anlaşılıyor.

Ekrem İmamoğlu’nun ilk mesai gününe gelişi Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından da fotoğraflanmış. Diken isimli haber sitesi tarafından kullanılan fotoğrafta aracın plakası net bir şekilde gözükmekte.

Sonuç olarak, iddia konusu fotoğrafta görülen “34 FG 1941” plakasının Ekrem İmamoğlu’nun makam aracının plakası olduğu iddiaları gerçeği yansıtmıyor. Paylaşımlarda kullanılan fotoğraf Ekrem İmamoğlu’nun ilk mesai gününde çekilmiş. Fotoğrafın orijinaline ve araca ait diğer görüntülere bakıldığında, aracın plakasının “34 LN 4472” olduğu görülebiliyor. Montaj yoluyla İmamoğlu’nun aracının plakasının değiştirildiği bu fotoğraf en yaygın yanlış bilgi türlerinden manipülasyon olarak belirtilebilir. 

İddia hakkında hazırladığımız analizi sonuna kadar okuduğunuz için teşekkürler. Okuduğunuz bu analizi daha fazla kişiye ulaştırabilmek, daha çok iddiayı daha kısa zamanda inceleyebilmek için bizi Patreon sayfamızdan destekleyebilirsiniz. 

Kaynaklar

Oda Tv, İmamoğlu'nun ilk günü nasıl geçti, 18 Nisan 2019

Gerçek Gündem, Ekrem İmamoğlu'nun İBB'de ilk mesai günü,18 Nisan 2019

Medyascope, İmamoğlu’nun Saraçhane’deki ilk mesaisinden izlenimler: “Bizden olan olmayan anlayışının bittiği gündür bugün”, 18 Nisan 2019

Dailymotion, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu mesaiye başladı, 18 Nisan 2019

Diken, İBB Başkanı İmamoğlu mesaiye başladı: ‘Biz onlar’ ayrımı bitti, 18 Nisan 2019